Nieuws

Campagnegroepen toevoegen

Campagnes onderbrengen in campagnegroepen: hoe, wat en waarom?

Google Ads biedt veel leuke en handige tools om meer inzicht te krijgen in de prestaties van jouw campagnes. Een voorbeeld hiervan zijn de tools ‘prestatiedoelen’ of ‘performance target’ en ‘campagnegroepen’ of ‘campaign group’.    De tool ‘prestatiedoelen’ Prestatiedoelen is een tool van Google Ads die voorspelt hoe jouw campagnes

Lees verder »
Privacy paradox

Gepersonaliseerde advertenties: dit moet je weten!

De paradox van gepersonaliseerde advertenties. Personalisatie van advertenties is een uitstekende manier om het doorklikpercentage van je advertenties een boost te geven. Gepersonaliseerde advertenties zijn advertenties die voor iedere individuele gebruiker zo relevant mogelijk gemaakt worden. Op die manier wordt de kans op betrokkenheid van de gebruiker gemaximaliseerd. Om de

Lees verder »
Gallery Ads Google

De Google Ads Galerijadvertentie! Zo ziet ie eruit.

Waarom Galerijadvertenties? Waarom zou je als adverteerder Galerijavdertenties willen gebruiken? Omdat je met Galerijadvertenties je merk of bedrijf onder de aandacht kan brengen bij je doelgroep door middel van visuele content. Deze afbeeldingen zijn direct zichtbaar op de pagina met zoekresultaten. Op die manier krijgen jouw potentiële klanten meer informatie

Lees verder »

Shopping Showcase-advertenties nu ook in Nederland!

Shopping adverteerders opgelet! Shopping-showcase advertenties zijn vanaf nu ook beschikbaar in Nederland. Deze nieuwe advertentiemogelijkheid in Google Shopping biedt adverteerders een extra mogelijkheid om hun producten aan consumenten te introduceren. Wat zijn Showcase ads precies? “Showcase Shopping Ads laat je gerelateerde producten groeperen en samen presenteren om zodoende je merk

Lees verder »
Conversies verbeteren

Zo haal je waardevollere conversies binnen met conversieactiereeksen

In Google Ads kan je nu per campagne aangeven welke conversieacties moeten gelden binnen die campagne. Eerder voegde je als adverteerder conversieacties toe op accountniveau. Vanaf nu kan dat dus anders! Daarnaast kun je ook conversieactiereeksen toevoegen. Hoe dit allemaal werkt? We leggen het je uit. Wat is een conversieactie?

Lees verder »
Google-Discover-header

Hier worden binnenkort ook Google Shopping-advertenties getoond

Google breidt het bereik van Shopping-advertenties uit. Vanaf de week van 15 juli kunnen Google Shopping-advertenties ook vertoond worden op YouTube en Google Discover. Google Discover? Wat is dat precies? Nou, dit is de Google-feed in jouw Google App met nieuws en andere artikelen die relevant zijn voor gebruikers, gebaseerd

Lees verder »
Archief

Nieuws

Privacy paradox

Gepersonaliseerde advertenties: dit moet je weten!

De paradox van gepersonaliseerde advertenties. Personalisatie van advertenties is een uitstekende manier om het doorklikpercentage van je advertenties een boost te geven. Gepersonaliseerde advertenties zijn