Speel in op de Online Marketing Trends voor 2021!

de online marketing trends voor 2021

De consument en wereld van online marketing is continu in verandering. Als Online Marketing Bureau focussen wij niet alleen op resultaat behalen uit je Google Ads campagnes, maar ook op je online marketing strategie. Als je je Google Ads laat uitbesteden, is het namelijk belangrijk om in te spelen op de online marketing trends. Je online strategie moet aansluiten op consumentenbehoeftes. Wij hebben de meest belangrijke online marketing trends voor je op een rij gezet: 

1. Bereid je voor op een wereld zonder cookies:

Cookies zorgen ervoor dat er nuttige informatie wordt gemeten van je websitegebruikers nadat ze op een advertentie hebben geklikt. De groeiende wens naar meer privacy en nieuwe privacywetgeving kunnen ervoor gaan zorgen dat deze bron van informatie zal gaan wegvallen. In 2021 zal er in de online strategie van bedrijven meer nadruk liggen op innovatieve, privacy-veilige meetmethoden. Deze alternatieve meetmethodes moeten gaan meten wat de online consument doet. Het wordt daarom ook aangeraden om duurzame tagging en analyse methodes te gebruiken die de privacy van je gebruikers respecteren. Hierbij wordt de data ook veilig wordt bewaard en niet doorgespeeld. Zo kun je een stevige data structuur opbouwen waarbij je hetzelfde kunt meten met minder data.

2. Probeer de consument thuis te bereiken:

Door de wereldwijde Covid-19 pandemie zitten veel mensen thuis. Omdat je doelgroep behoefte heeft aan ervaringen en informatie kijken ze meer en meer online video’s. Het werd al verwacht dat in 2022 meer dan 80% van het internetverkeer zal bestaan uit online video’s. Dit zal mogelijk versneld worden door de pandemie. Het wordt voor je online marketing strategie en Google Ads campagnesdus nóg belangrijker om je als bedrijf te gaan focussen op online videomarketing om je consumenten te gaan bereiken.

3. Speel in op de groeiende vraag van de consument naar duurzame producten

Door de pandemie is ook de vraag naar duurzaamheid en duurzame producten groter geworden bij de consument.. Google Trends laat bijvoorbeeld zien dat de termen ‘sustainable’, ‘lokaal voedsel’ en ‘veganisme’ heel populair zijn in de voedingssector. Het communiceren van duurzaamheidskenmerken heeft een positief effect op hoe mensen denken over de waarde en kwaliteit van je product of service. Het is belangrijk voor je online strategie om in de komende jaren duidelijk en transparant te communiceren over wat je bedrijf bijdraagt aan het milieu. Hoe pas je dat toe in je online marketing? Gebruik bijvoorbeeld zoekwoorden die inspelen op duurzaamheid in je Google Ads Campagnes. 

4. Focus op consumentenvertrouwen wanneer je gebruikt maakt van automatisering

Automatisering van marketing kan helpen om effectieverte zijn als bedrijf, omdat je niet handmatig klanten en hun behoeftes hoeft te analyseren Bij het gebruik van geautomatiseerde marketing is het wel belangrijk om te letten op sociale regels. In 2021 wordt het steeds belangrijker om transparant te zijn ten opzichte van je klanten. Het is belangrijk te vertellen hoe en waarom je hun informatie gebruikt in geautomatiseerde marketing praktijken. Automatisering kan je helpen je website en marketing te optimaliseren, maar alleen als je transparante bent. Kortom, geef je klant inzicht in hoe je automatisering toepast in je online marketing strategie en welke persoonlijke informatie je verzameld voor je online advertising. 

Meer tips & informatie over Google Tools?​

Ook je Google Ads uitbesteden? Wij bedenken een online strategie die aansluit bij de huidige online marketing trends, je klantbehoeftes en doelstellingen. Blijf up to date met je Google Ads campagnes en neem dan contact op met Modation!

Bronnen:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp