Voordelen Google Marketing Platform

google marketing platform

Het Google Marketing Platform bied je een aantal voordelen waarvan we de belangrijkste zullen toelichten:

  • het overzicht onlangs bezocht;
  • gebruikersbeheer;
  • integratiecentrum.

Onlangs bezocht

Sla de volgende link op in je favorieten: Marketing Platform Onlangs bezocht.Via de onlangs bezocht pagina heb natuurlijk snel toegang tot actuele accounts van:

  • Google Analytics
  • Google Optimize
  • Google Tag Manager
  • Google Data Studio
  • Google Surveys.

Ook zie je direct voor Analytics wat de actuele ontwikkelingen zijn in aantallen gebruikers.

Afbeelding 1: Voorbeeld Google Marketing Platform

Gebruikersbeheer

Maak een nieuwe organisatie aan: klik op organisatie maken in beheer > organisaties. Kies een naam en vervolgens selecteer je de bijbehorende Google Analytics, Google Tag Manager, Google Optimize accounts.

Bij organisatie-instellingen kun je eenvoudig zien welke gebruikers tot welke Google Marketingproducten toegang hebben. Ook kun je gebruikers van alleen bepaalde e-maildomeinen toegang (laten) geven.
Je kunt ook eenvoudig gebruikers toegang geven tot alle Google marketingproducten of iemand ook organisatiebeheerder maken. Organisatiebeheerders zien ook wanneer gebruikers voor het laatst zijn ingelogd op Google Analytics.

Integratiecentrum

In het integratiecentrum (integration center) heb je een mooi overzicht van integraties tussen de Google Marketing producten.

Een belangrijke integratie is natuurlijk tussen Google Ads en Google Analytics property. Je ziet direct van je Google Ads en Google accounts welke integraties nog kunnen worden gerealiseerd.

Afbeelding 2: Voorbeeld Integratiecentrum



  • Rapportagegegevens: Gegevens over advertentie- en siteprestaties in Google Ads-rapporten.
  • Conversiegegevens: Wanneer en hoe vaak gebruikers doelen of transacties voltooien, de waarde van deze voltooide acties.
  • Sitestatistieken: De sitecontent en zoekfuncties waarmee gebruikers interactie hebben, de prestaties van de site (bijv. laadtijden van pagina’s).
  • Remarketinglijsten: Een groep met gebruikers die betrokkenheid hebben getoond met uw site of app. Dit zijn vaak waardevolle gebruikers waarmee je opnieuw contact wilt leggen omdat de kans op conversies groot is.

Als je ondersteuning nodig hebt bij het optimaal inrichten van het Google Marketing Platform en de bijbehorende Google producten? Neem dan gerust contact met ons op.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp