5 ROI-boosting tips voor conversie gedreven AdWords advertenties

5 roi boosting tips Adwords

 

Hoe kun je er nou voor zorgen dat je AdWords advertentie de gewenste resultaten oplevert? Hier zijn een paar essentiële tips die gegarandeerd jouw ROI (return on investment) verhogen volgens The Next Web.

 

1. Schrijf een voordelen-gerichte kop

De kop is het beginpunt voor alle advertenties. In het algemeen blijkt dat mensen vijf keer zo vaak de kop van de advertentie lezen in vergelijking met de rest van de advertentie.

 

5 ROI boosting tips Adwords

Om ervoor te zorgen dat je headline direct de aandacht van het publiek trekt, dient het meer dan alleen de zoekterm te bevatten. Het benadrukken van de unieke voordelen die jij te bieden hebt en het opnemen van call-to-actions (actiewoorden) is een geweldige manier om te laten zien hoe jij je gebruikers kunt helpen om hun doelen te bereiken.

 

2. Lokaal zijn

Een van de beste manieren om je doelgroep aan te spreken? Laat ze weten dat jouw bedrijf zich richt op lokaal niveau. Zelfs als jij je richt op mensen in het hele land kan het aanpassen van je advertenties voor verschillende regio’s je conversiecijfers een flinke boost geven. Denk hierbij aan het benoemen van kantoorlocaties in de buurt of het gebruik van lokale telefoonnummers.

 

3. Optimaliseer jouw call-to-action

Met het opnemen van call-to-actions in je advertenties haal je echt de punten binnen. De beste call-to-actions gebruiken krachtige actiewoorden zoals “makkelijk”,”nieuw” of “ontdek”, vaak gekoppeld aan call-to-actions  als “Koop Nu” of “Schrijf Je Vandaag In”. Het toevoegen van een uitroepteken aan het einde van deze zinnen in de beschrijving is een makkelijke manier om de “call-to-action” spannender te maken.

ROI boosting tips Adwords

Uiteraard dient jouw oproep tot actie direct gekoppeld te zijn aan wat je hoopt te bereiken wanneer een gebruiker doorklikt naar jouw landingspagina. Vervaag de boodschap niet met vaktaal of pogingen tot humor. Vertel gebruikers precies wat jij wilt dat ze doen (en hoe het hen ten goede komt), zodat ze makkelijk kunnen beslissen of ze willen klikken.

 

4. De kracht van het persoonlijk benaderen met ‘jij’

Wat is het krachtigste woord in reclame? Nee, het is niet “gratis”. Het is “jij”. Zoals Paul Suggett van The Balance uitlegt: “jij” is het krachtigste woord in reclame en met een reden. Het is persoonlijk… Het opnemen van “u” of “jij” in koppen en beschrijvingen zal je advertentie veel boeiender maken en zal je vermogen om klikken van nieuwe klanten te krijgen sterk verhogen.

 

5. Het overeenkomen van de landingspagina

Het is geweldig om een overtuigende AdWords advertentie te hebben die aansluit bij de emotionele behoeften van je doelgroep. Maar om een hoge kwaliteitsscore te bereiken die je advertentierangschikking verbetert, dienen je advertentieteksten en landingspagina-inhoud nauw op elkaar aan te sluiten.

Jouw advertentie creëert verwachtingen bij de consument. Als ze vinden dat je landingspagina niet overeenkomt met wat je beloofd hebt in je advertentie, zal al die tijd die je besteedt aan het optimaliseren van je AdWords content verloren gaan. Zoals Neil Patel uitlegt kan het afstemmen van je advertentie je bouncepercentage verlagen en zelfs jouw conversieratio met 39 procent verhogen. Dit zal je kwaliteitsscore verder verbeteren, waardoor je weer een groter publiek kunt bereiken.

 

Tijd voor het schrijven van een kwalitatieve advertentie.

Blijf je advertenties voortdurend optimaliseren om deze zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor jouw doelgroep én jij kunt er zeker van zijn dat het gewenste resultaat behaald zal worden uit je AdWords campagne.

 

Bron: The Next Web

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp