Nieuwe rapportages over product rich results in Google Search Console

Google heeft nieuwe data toegevoegd aan Google Search Console om retailers inzicht te geven in de prestaties van product rich results in de Google zoekresultaten.

Product rich results (ofwel gestructureerde gegevens voor producten) zijn uitbreidingen van de organische zoekresultaten over producten, bijvoorbeeld over de voorraad en de prijs van het product. Dit is te zien in afbeelding 1.

Bij websites die online producten verkopen en product rich results hebben geïmplementeerd, kun je nu inzien hoe goed de product rich results presteren in de zoekresultaten aan de hand van verschillende statistieken.

Waar vind je deze prestaties?

Om deze rapporten te vinden in Google Search Console ga je naar Prestaties in het linkermenu > Zoekresultaten > Zoekopmaak > Productresultaten (Afbeelding 2)

Vervolgens kun je verder segmenteren op bijvoorbeeld zoekopdracht of pagina, waarbij het filter voor productresultaten behouden blijft. Zo kun je van een specifieke productpagina zien hoeveel klikken er binnenkomen via de product rich results.

Waarom is dit handig?

Voorheen kon je alleen de resultaten van de product rich results inzien van de gehele website.
Nu kun je dus per pagina of zoekopdracht bekijken hoeveel verkeer je binnenhaalt via jouw product rich results.

Heb jij vragen over deze nieuwe functie van Google Search Console of hulp nodig bij het optimaliseren van je organische resultaten?  Neem dan contact op met Modation!

Bronnen

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp