Google breidt portfoliobiedstrategieën uit

Google Ads introduceert nieuwe mogelijkheden voor portfoliobiedstrategieën. Tot nu toe was het enkel mogelijk om portfoliobiedstrategieën te gebruiken voor ‘doel-CPA’, ‘doel-ROAS’, ‘klikken maximaliseren’ en ‘doelvertoningspercentage’.

Vanaf nu is het ook mogelijk om de slimme biedstrategieën ‘conversies maximaliseren’ en ‘conversiewaarde maximaliseren’ te gebruiken als portfoliobiedstrategie.

Portfolio biedstrategie

Wat is een portfoliobiedstrategie?

Portfoliobiedstrategieën zijn automatische, op doelen gebaseerde biedstrategieën waarmee je biedingen voor meerdere campagnes kunt optimaliseren. Dit biedt de mogelijkheid om de campagnes te groeperen per biedstrategie. Je kunt hiermee dus in één keer de biedingsinstellingen aanpassen voor alle campagnes die gebruik maken van de portfolio biedstrategie.

Nieuw: gedeeld budget voor conversie(waarde) maximaliseren

Het is nu ook mogelijk om bij de nieuwe portfoliobiedstrategieën voor conversies maximaliseren en conversiewaarde maximaliseren een gedeeld budget in te stellen. Wat zijn de voordelen van een gedeeld budget? Het delen van het budget zorgt ervoor dat je de biedingen en het budget  over meerdere campagnes tegelijk kunt optimaliseren. Google raadt aan om campagnes met dezelfde portfoliobiedstrategie ook een gedeeld budget te geven om meer conversies of conversiewaarde te behalen over je campagnes.

Conclusie

Maak jij gebruik van conversies maximaliseren of conversiewaarde maximaliseren in meerdere campagnes met dezelfde doelstelling? Dan is het de moeite waard om een portfoliobiedstrategie te gebruiken met een gedeeld budget.

Heb je hulp nodig bij het maken van een portfolio biedstrategie? Neem dan contact op!

Bronnen