Betaal voortaan voor conversies in Google Ads display campagnes!

betalen voor conversies in display campagne

Sinds kort is het mogelijk om ‘Betalen voor conversies’ (pay for conversions) in te stellen in Google Ads display campagnes. Betalen voor conversies’ betekent dat je pas betaalt voor een klik wanneer de klik een conversie oplevert.

Wanneer je ervoor kiest om per conversie te betalen, maak je gebruik van de biedstrategie doel-CPA (Target CPA bidding). Vervolgens selecteer je of bij de instellingen dat je wil betalen per conversie (zie Afbeelding 1).

Er zijn een aantal voorwaarden voor ‘Betalen voor conversies’:

  • Adverteerders kunnen geen gebruik maken van ‘offline conversies zoals bijvoorbeeld winkelbezoeken.
  • Het account van de adverteerder moet de afgelopen 30 dagen meer dan 100 conversies hebben opgeleverd.
  • 90% van de conversies moet plaatsvinden binnen zeven dagen nadat iemand op jouw advertentie heeft geklikt.
  • Het doel-CPA (Target CPA) mag niet hoger zijn dan $200.
  • Betalen voor conversies gaat niet samen met gedeelde budgetten.

Betalen voor conversies’ stel je als volgt in:

  • Kies uit de doelen: ‘Leads’, ‘Sales’ of ‘Websiteverkeer’, want voor deze doelen is betalen voor conversies het effectiefst.
  • Selecteer dan ‘Display’ als campagnetype en kies dan de ‘Standaard display campagne’.
  • Nu kun je ‘doel CPA’ instellen bij de biedstrategie en vervolgens kiezen voor ‘Betalen voor conversies’ (zie Afbeelding 1).
  • *Mocht dit niet in beeld komen, klik dan eerst op ‘Direct een biedstrategie selecteren’.
Afbeelding 1: Betalen voor Conversies instellen

Bronnen:


Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp