3 nieuwe handige functies in Google Tools

3 handige nieuwe functies in Google Tools

Het gedrag van mensen online verandert continue. Google probeert hierop in te spelen door steeds weer nieuwe tools aan te bieden. Zo heeft Google recent weer een aantal nieuwe functies en features gelanceerd én zijn er alweer nieuwe functies aangekondigd! In dit artikel bespreken we drie interessante nieuwe functies die zeker het proberen waard zijn.

Youtube Audio Advertenties

Een van deze nieuwe toevoegingen is de lancering van audio advertenties op YouTube. Dit is het eerste advertentie format op YouTube waar enkel op geluid gefocust wordt zonder gebruik te hoeven maken van beeld. Hoe gaan deze advertenties eruit zien:  Er zal een afbeelding of simpele animatie te zien zijn terwijl een voice-over de advertentie boodschap verteld aan de luisteraar.

Deze advertenties zijn vooral bedoeld om consumenten te bereiken die regelmatig en vaak ook langer muziek luisteren via YouTube. Na maanden testen met deze advertenties kwam YouTube erachter dat 75% van de audio advertenties voor een grote groei in merkbekendheid zorgen. Deze functie is gelanceerd om specifiek luisteraars van muziek en podcasts te bereiken met advertenties. Kortom, een nieuwe én handige functie in Google. 

Slim bieden in Google Ads verbeterd

Ook het Slim Bieden in Google Ads is recent geupdate door Google. Zo focust het algoritme nu meer gefocust op het geven van inzichten en voorspellen. Tot deze update was de voorspellende data gebaseerd op de advertentieprestaties van afgelopen 7 dagen. Het is nu mogelijk tot wel 90 dagen in de toekomst te voorspellen wat biedingen en budgetten mogelijk kunnen gaan opleveren. Ook aanbevelingen over hoe de slim bieden campagnes verbeterd kunnen worden zijn nu beschikbaar.

De statistieken uit het rapport van de biedstrategie zullen nu ook te zien zijn op verschillende plekken: Het campagne tabblad, waar gebruikers nu de gemiddelde doel CPA en ROAS kunnen zien voor zowel zoekcampagnes als shopping campagnes. Daarnaast zal in het campagne tabblad ook te zien zijn hoeveel conversies er verwacht worden op basis van data.

Op de overzichtspagina laat Google nu zien op welke factoren het meest gefocust wordt in de slim bieden campagnes. Ten slotte wordt in de ‘shared library’ nu de mogelijkheid aangeboden om je portfolio met biedstrategieën direct te bewerken. Kortom, dit zijn interessante nieuwe inzichten voor online marketeers om het consumentengedrag te kunnen voorspellen. 

Meer inzicht in trends in consumentengedrag

Om beter in te spelen op trends in consumentengedrag heeft Google de pagina ‘Inzichten’ geïntroduceerd in Google Ads. Hier kunnen opkomende trends ontdekt worden op basis de diensten of producten die je aanbiedt. Je kunt de algemene trends in uw branche in de gaten houden, maar ook inzicht krijgen in de zoekopdrachten die het snelst populair worden.

Daarnaast worden er trends voorgesteld die je verder kan ontdekken om te zien of er relevante groeimogelijkheden voor je liggen. Niet alleen zijn deze inzichten belangrijk en relevant, maar zijn de aanbevelingen ook makkelijk door te voeren in je account. Inzichten zijn een handige functie om in te spelen op de trends in consumentenbehoefte en je bedrijf online te laten groeien.

Meer tips & informatie over Google Tools

Als specialist in Online Marketing zijn wij altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en trends. Bij Modation worden de nieuwste updates van Google Ads en de ontwikkelingen rondom andere online marketing tools nauwlettend in de gaten gehouden. Heb je vragen over deze tools of heb je hulp nodig bij de optimalisatie van je Google Ads campagnes? Neem dan contact op met Modation!

Bronnen:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp