Gigantische groei in mobiele CPC’s voor zoek in 2017

mobiele CPC


Mobiele kosten per klik zijn van jaar tot jaar met 25 procent gestegen, volgens het Marin Software´s Q4 2017 rapport.

Betaalde zoekopdracht uitgaven zijn met ruim 10 procent gestegen vanaf eind 2016 tot en met eind 2017 in het klantenbestand van Marin Software. De groei in kosten per klik verdubbelde dat aantal met een stijging van ongeveer 20 procent binnen één jaar.

Mobiele CPC’s (kosten per klik) zijn met maar liefst 25 procent toegenomen binnen één jaar. De mobiele CPC’s bedrage n 53 procent van de totale uitgaven. Google nam 89 procent van het zoekopdracht aandeel in, waarvan de overige 11 procent door Bing is bemachtigd.

De genoemde bevindingen zijn onderdeel van het Marin Q4 2017 Digital Benchmarks rapport. De bevindingen benadrukken de belangrijkste statistieken die gerealiseerd zijn uit campagnes die via het platform Marin Software zijn uitgevoerd.

Het klikvolume is in het vierde kwartaal van 2017 gedaald met ongeveer 7,5 procent ten opzichte van het vierde kwartaal van 2016, terwijl het doorklikpercentage van ongeveer 1,75 procent is gestegen naar meer dan 2,5 procent.


CPC trends 2017Bron: Marin Software

Gezien het vakantieseizoen is het geen verrassing dat bedrijven meer zijn gaan investeren  in shopping-campagnes. Marin heeft waargenomen dat het doorklikpercentage van de Google shopping-advertenties is gestegen met 31 procent aan het begin van het vierde kwartaal in 2017.

Als we verder inzoomen op de kosten per klik per branche is het onderwijs koploper met gemiddelde kosten per klik van $3,80.

Er zijn nog twee andere opvallende punten binnen dit rapport:

  • Slechts 24 procent van de klanten (accounts) die opgenomen zijn in dit rapport maakte gebruik van het targeten van specifieke doelgroepen in hun campagnes.
  • Het aantal advertentiegroepen met drie of meer actieve advertenties is met 3 procent gedaald in het derde tot en met het vierde kwartaal van 2017. Opvallend omdat Google adverteerders aanspoort om verschillende advertentievarianten te gebruiken om zo meer inzicht te krijgen over goedlopende en/of slecht lopende advertenties.

Bron

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp