Responsieve zoekadvertentie aanmaken wordt steeds makkelijker!

responsieve zoekadvertentie

De responsieve zoekadvertentie (Responsive Search Ad) is inmiddels al een aantal maanden beschikbaar in Google Ads.
De responsieve zoekadvertentie maakt het mogelijk om vijftien koppen en vier beschrijvingen toe te voegen aan één advertentie. Google maakt dan zelf combinaties met deze koppen en beschrijvingen en test welke combinaties het beste presteren.
Lees hier wat Modation al eerder schreef over de responsieve zoekadvertentie.

Google voegt nu nieuwe features toe aan de responsieve zoekadvertentie.
De nieuwe features maken het steeds beter mogelijk om op een makkelijke manier verschillende zoekadvertenties tegelijkertijd te testen. Hoe beter de kwaliteit van het testen, hoe sneller je jouw Google Ads campagnes naar een hoger niveau kunt brengen. Aan de hand van testen zie je namelijk vaak beter wat wel en niet aanslaat bij jouw doelgroep.

Recent introduceerde Google nieuwe tools waarmee het creëren van een responsieve zoekadvertentie makkelijker wordt.
De nieuwe tools bestaan uit vier reporting en feedback mogelijkheden:

  1. Het wordt mogelijk om titels en beschrijvingen te importeren uit bestaande advertenties uit dezelfde advertentiegroep.
  2. De advertentiekwaliteit-indicator (ad strength dial) updatet iedere keer wanneer je iets aan de responsieve advertentie aanpast. De advertentiekwaliteit-indicator laat zien of jouw gecreëerde responsieve zoekadvertentie onvolledig, gemiddeld of goed is (zie Afbeelding 1 – Pijl 1).
  3. Naast de advertentiekwaliteit-indicator geeft Google Ads aanbevelingen over hoe je de responsieve zoekadvertentie verder kunt verbeteren (zie Afbeelding 1 – Pijl 2). Voldoet jouw responsieve zoekadvertentie aan de aanbevelingen van Google Ads, dan worden de bolletjes automatisch aangevinkt.
  4. Ook geeft Google Ads suggesties voor titels en beschrijvingen wanneer je een nieuwe responsieve advertentie aanmaakt (zie Afbeelding 3).

 

Afbeelding 1: Voorbeeld advertentiekwaliteit-indicator

De responsieve zoekadvertentie is inmiddels beschikbaar in alle Nederlandse Google Ads campagnes. De nieuwe tools worden in de komende weken beschikbaar in Google Ads.

Afbeelding 2: Voorbeeldweergave advertentiekwaliteit van responsieve advertenties
Afbeelding 3: Voorbeeldweergave suggesties titels en beschrijvingen responsieve zoekadvertentie

Bronnen:

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp