Google Ads wordt transparanter over de werking van slimme biedstrategieën

Slimme biedstrategieën zorgen ervoor dat je tijd kunt besparen en je prestaties kunt verbeteren. Geavanceerde machine learning wordt toegepast om door middel van grote hoeveelheden data een voorspelling te maken over hoe verschillende biedingsbedragen het aantal conversies of de conversiewaarde kunnen beïnvloeden.

Wat is er nieuw?

Google Ads gaat vanaf nu transparanter zijn over de werking van slimme biedstrategieën door middel van het biedstrategierapport. Het biedstrategierapport kun je vinden door naar campagnes te gaan (afbeelding 1) en tussen de kolommen te zoeken naar type biedstrategie (afbeelding 2).

Wanneer de kolom ‘biedstrategie’ er niet tussen staat, kun je deze toevoegen onder ‘kolommen aanpassen’. Vervolgens kun je op de link klikken in de kolom ‘Type biedstrategie’ om het biedstrategierapport te openen. Dit is te zien op afbeelding 2.

Biedsignalen

In dit biedstrategierapport kun je nu meer terugvinden over de werking van je slimme biedstrategieën en de biedsignalen die het succes van hun campagnes voortbrengen. Voorbeelden van deze biedsignalen zijn apparaattype, locatie, dag van de week, tijd en zoekwoorden.


In afbeelding 3 zie je onder de kop ‘top signals’ deze biedsignalen. De woorden met een groen kader geven aan welke zoekwoorden leiden tot meer conversies, bijvoorbeeld mensen die zich in Los Angeles bevinden.

Daarnaast kan het rapport ook combinaties van de signalen bevatten. Er zou bijvoorbeeld in een rapport kunnen staan dat mensen die op een maandagochtend naar het zoekwoord ‘koffie’ zoeken in de stad Nijmegen vaker converteren.

Deze biedsignalen worden weergegeven voor campagnes die doel-CPA of conversies maximaliseren als biedstrategie hebben. Mogelijk stelt Google over een tijdje de functie ook open voor de automatische biedstrategieen doel-ROAS en conversiewaarde maximaliseren.

Meer inzicht in de biedstrategie

De signalen die zorgen voor de goede prestaties van de biedstrategie, kunnen je helpen met het bepalen van de marketingstrategie. Wanneer je weet dat mensen die op maandagochtend zoeken naar ‘ḱoffie’ in Nijmegen vaker converteren, kun je bijvoorbeeld meer zoekwoorden hierover toevoegen of de advertentieteksten hierop inrichten. Kortom, je kunt zien welke biedsignalen ervoor zorgen dat jouw campagne succesvol is en hierop inspelen.

Heb jij vragen over slimme biedstrategieën of hulp nodig bij het implementeren van slimme biedstrategieën? Neem dan contact op met Modation!

Bronnen

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp