Online strategie - Modation Full Service Online Marketing

Zoekmachine optimalisatie

Content marketing

We analyseren de site voor technische verbeterpunten; denk hierbij aan rich snippets, sitemap, canonieke tags, sitestructuur;

We bepalen een strategie om de posities van de belangrijkste zoektermen te verbeteren (web/afbeeldingen en video). Dit doen we onder andere op basis van copywriting. We verzorgen copywriting en desgewenst kunnen zetten we de aangepaste teksten online.

Geoptimaliseerde teksten komen ook ten goede aan de kwaliteitsscore in Google Ads waardoor uiteindelijk een lager bedrag per klik kan worden betaald en een hoger conversiepercentage kan worden bereikt. Aangezien de Google Ads doelgroep de zoektermen terugziet in de teksten op de site zal ook het conversiepercentage toenemen;

Blog, e-mail en social media: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Pinterest en LinkedIn. Met content marketing bereik je de bestaande doelgroepen die je volgen op social media (waaronder e-mail) nogmaals en nieuwe doelgroepen door de vindbaarheid van je publicaties en content die wordt gedeeld.

Bij de inzet van e-mailmarketing (reguliere mailings en geautomatiseerde (gepersonaliseerde) mailings op basis van bijvoorbeeld bekeken pagina’s, verlaten orderproces) letten we op het verbeteren van het afleverpercentage, het open- en doorklikpercentage en het conversiepercentage. Modation ondersteunt bij het optimaliseren en testen. Andere KPI’s: Waarde per sessie; Groeipercentage abonnees ten opzichte van het aantal sitebezoeken; Frequentie e-mailings; Doorklikratio;.

We adviseren hoe het bereik met content marketing wordt vergroot;

Conversie-optimalisatie

Met conversie-optimalisatie verhoog je structureel de effectiviteit en het rendement (gemeten via conversies: leads en/of omzet) van de website. We realiseren conversie-optimalisatie via overtuigingsstrategieën en optimalisatie van de gebruikerservaring. In de toekomst blijf je altijd profijt hebben van uitgevoerde verbeteringen omdat het rendement per bezoeker structureel stijgt. Je haalt hierdoor meer uit online marketing campagnes.

Op basis van onze ervaring, het bezoekersgedrag volgens Google Analytics en Hotjar video opnames analyseren we de site op verbeterpunten. We inventariseren drempels in de gebruikerservaring en mogelijkheden voor extra conversie. Conversie-optimalisatie leidt tot concrete adviezen over de teksten, de lay-out en processen binnen de website.

Verbetermogelijkheden testen we in A/B testen. Onderdelen binnen een website die getest kunnen worden in een A/B test zijn bijvoorbeeld kopteksten, afbeeldingen, kleurgebruik, buttons, call-to-actions, inkorten van formulieren en de plaatsing van elementen. Daarbij kunnen overtuigingsstrategieën worden ingezet waarmee elementen ingezet worden als verliesaversie, wederkerigheid, commitment & consistentie, sociale bevestiging, sympathie, autoriteit en schaarsheid.

In strategische sessies delen we onze bevindingen op basis van het bezoekersgedrag en ontwikkelingen in de markt.

  • Is de rek uit je website?
  • Tegenvallende resultaten van je online campagnes?
  • Geen vakkennis of simpelweg te weinig tijd?

Vraag nu een kosteloze Google Analytics analyse aan.