Nieuw: de Google Ads leadformulier-extensie

leads genereren met google ads leadformulier extensie

Richt jouw bedrijf zich op leads? Google komt met een handige nieuwe extensie waarmee een leadformulier direct in de advertentie wordt getoond! Gebruikers kunnen hun naam en e-mailadres achterlaten door op de extensie te klikken, zonder de website zelf te bezoeken. 

Zo ziet de leadformulier-extensie eruit

De leadformulier-extensie bestaat uit drie onderdelen: namelijk de klikbare extensietekst, het leadformulier en een bericht voor na de formulierinzending. In afbeelding 1 zie je een voorbeeld van de klikbare extensietekst zoals deze zal worden getoond in een advertentie in het zoeknetwerk. Bij de extensietekst kun je een kop invullen en een call-to-action kiezen. 

Klikbare extensietekst van het leadformulier
Afbeelding 1: Klikbare extensietekst van het leadformulier

Wanneer gebruikers op de extensie klikken, komen zij in het formulier terecht waar zij hun naam, mailadres, telefoonnummer of postcode achter kunnen laten. Je kunt zelf als adverteerder kiezen om welke informatie je wilt vragen. Daarnaast kun je ook nog een mooie afbeelding toevoegen. Het formulier zit er dan als volgt uit (Afbeelding 2):

Voorbeeld leadformulier
Afbeelding 2: Voorbeeld leadformulier

Vervolgens kun je een bericht instellen voor de gebruikers die het formulier ingezonden hebben, bijvoorbeeld: “Bedankt voor je bericht! We nemen binnen 3 werkdagen contact met je op!’’ (Afbeelding 3).

Bericht na invullen leadformulier
Afbeelding 3: Bericht na invullen leadformulier

Let op: deze nieuwe extensie kan alleen worden toegevoegd aan zoekcampagnes. 

Meting

Het openen van het leadformulier wordt gemeten als een klik. Zodra mensen het formulier insturen, wordt dit geteld als een leadconversie. Je kunt de leadconversies terugzien door de kolom Conversies te segmenteren op Klik- en Conversietype.

Hoe download je de binnengekomen leads?

De leads kunnen vervolgens gedownload worden als een CSV bestand bij Advertenties en extensies > Extensies > Leadformulier-extensie. Let op: de leads worden slechts 30 dagen bewaard! Het is dus van belang dat je minstens één keer maand de leads download. 

Het is ook mogelijk om een zogenoemde webhook integratie in te stellen zodat de ingevulde formulieren worden doorgezet naar een eigen CRM systeem of bijvoorbeeld een Google Spreadsheet. Hoe dit werkt kun je hier lezen. 

 

De nieuwe leadformulier-extensie is nu nog in bèta. Wil jij deze nieuwe extensie inzetten, maar heb je hulp nodig? Of zoek je ondersteuning bij de optimalisatie van je Google Ads campagnes? Neem contact met ons op!

Bronnen

Meest recente berichten

Nieuws

Contactgegevens
  • Nieuwe Marktstraat 54 in Nijmegen
  • info@modation.nl
  • 024-8441788
  • KvK: 09116362
  • BTW/VAT: NL812941305B01
Google Partner Modation
Mailchimp logo

Whitepaper: Google Ads uitbesteden

Google Ads uitbesteden? Ontdek de 9 factoren waar je op moet letten in ons whitepaper!

Vul jouw gegevens in en krijg direct toegang tot het complete whitepaper!

google ads uitbesteden