Google AdWords introduceert nieuwe functies voor fysieke winkel - Modation Full Service Online Marketing

Google Adwords

Nieuwe functies zijn geïntroduceerd voor lokale adverteerders met fysieke winkels om de verkoop van winkels te stimuleren.

De nieuwe functies en opties hebben betrekking op

  • uitbreiding van de locatie-extensie;
  • lokale winkelcatalogus advertenties;
  • ontdek de prijzen van andere retailers;
  • productprijs benchmark.

 

Uitbreiding van de locatie-extensie gericht op winkels

Met de functie locatie-extensie voor partners (affiliate location extension) ziet de gebruiker de dichtstbijzijnde winkel waar het product verkocht wordt. De locatie staat vermeld onder de advertentie. Voorheen was de locatie extensie voor partners alleen beschikbaar voor de zoek- en display campagnes.
Google breidt de locatie-extensie voor partners uit naar videocampagnes op YouTube.

Als je producten verkoopt via bijvoorbeeld een winkelketen dan kunnen locatie-extensies voor partners je helpen consumenten te bereiken tijdens de oriëntatiefase in het koopproces. De locatie-extensie voor partners helpt mensen bij het vinden van winkels in de buurt die jouw producten verkopen.

Wanneer een gebruiker klikt op een locatie-extensie van een partner, wordt een pagina in maps geopend waar de locaties in de buurt worden vertoond waar het product te koop is. Zie onderstaande afbeelding als voorbeeld.

locatie extensie voor partners

Google claimt dat het toevoegen van de winkel locatie-extensies aan TrueView en bumperadvertenties het doorklikpercentage met meer dan 15% kan verhogen.

Lokale winkelcatalogus advertenties in display

Lokale winkelcatalogus advertenties zijn display advertenties die gebruikers helpen te ontdekken wat er in een fysieke winkel wordt verkocht. Winkelcatalogus advertenties kunnen gebruikers aanzetten om de winkel te bezoeken. De display advertenties kunnen worden voorzien van een grote banner gevolgd door de producten. Bij de producten worden de “in-store” beschikbaarheid en prijzen getoond. Zie hieronder een voorbeeld van een winkelcatalogus advertentie.Catalogus advertentie

Ontdek de prijzen van andere retailers

Google zal binnenkort een functie uitrollen die het gemakkelijker zal maken voor gebruikers om producten te vergelijken met andere retailers bij hen in de buurt. Door lokale voorraad advertenties kan de gebruiker zien waar het product te koop is en voor welke prijs. Zie onderstaande afbeelding.

Google lokale advertenties

Voor lokale voorraad advertenties zal Google een nieuw programma lanceren. In dit programma kunnen retailers direct de gegevens over de verkoop en voorraad doorsturen naar Google. Zo kunnen retailers het proces van het opstellen van een feed voor lokale voorraad volledig overslaan.

Dit programma maakt het ook mogelijk om het aanbod van de desbetreffende winkel bij de bedrijfsvermelding in Google weer te geven .

Productprijs benchmark voor de shopping campagne

Adverteerders met een shoppingcampagne kunnen binnenkort de productprijzen vergelijken met andere shopping adverteerders. Adverteerders kunnen die gegevens vervolgens gebruiken om hun biedstrategieën voor specifieke producten te optimaliseren. Deze prijsbenchmarks zijn binnenkort beschikbaar in Adwords. Onderstaande afbeelding laat een prijs benchmark zien.

Google Adwords prijsbenchmark

Bron 1
Bron 2