Conversie optimalisatie

HomeConversie optimalisatie
 

Conversie-optimalisatie

Met conversie-optimalisatie verhoog je structureel de effectiviteit en het rendement (gemeten via conversies: leads en/of omzet) van de website. We realiseren conversie-optimalisatie via overtuigingsstrategieën en optimalisatie van de gebruikerservaring. In de toekomst blijf je altijd profijt hebben van uitgevoerde verbeteringen omdat het rendement per bezoeker structureel stijgt. Je haalt hierdoor meer uit online marketing campagnes. Conversie-optimalisatie omvat het testen en verbeteren ter bevordering van het conversiepercentage en daarmee het rendement van je website. Hierbij kan ervoor worden gekozen de complete website of specifieke product- en bestelpagina’s te optimaliseren. De informatie uit Google Analytics vormt hierbij een belangrijke basis. Conversie-optimalisatie leidt tot concrete adviezen over de teksten, de lay-out en processen binnen de website.

AB en multivariate testen

Hierbij worden zo mogelijk AB en multivariate testen ingezet. Daarbij onderzoeken we of de prestaties van twee of meerdere varianten van een pagina significant afwijken. De variant die het best presteert wordt vervolgens definitief geïmplementeerd. Onderdelen binnen een website die getest kunnen worden in een AB of multivariate test zijn onder andere kopteksten, afbeeldingen, kleurgebruik, buttons, call-to-actions, de plaatsing van elementen. Daarbij zetten we overtuigingsstrategieën in waarmee elementen ingezet worden als wederkerigheid, commitment & consistentie, sociale bevestiging, sympathie, autoriteit en schaarsheid.

Wanneer jaarlijks tot ongeveer 150.000 euro aan omzet via de website wordt gerealiseerd danwel meer dan 2.000 euro op maandbasis wordt geadverteerd is conversie-optimalisatie van belang. Bij omzetten boven de 150.000 euro is het van groot belang om continu conversie-optimalisatie in te zetten. Bij 150.000 euro jaarlijkse omzet zou een conversieverbetering van 10% al leiden tot 15.000 euro extra omzet na het eerste jaar. De winstmarge neemt dan zelfs met meer dan 10% toe. Enerzijds aangezien je vaste kosten gelijk blijven en anderzijds omdat je nu ook je biedingen in campagnes met 10% kunt verhogen wat weer meer omzet oplevert. Zo kun je zelfs na verloop van tijd campagnes startten die anders onrendabel zouden zijn. Denk daarbij aan affiliate marketing of display adverteren. Als elke geïnvesteerde euro bij conversie-optimalisatie minimaal vijf euro mag opleveren dan kun je hiervoor 3.000 euro investeren (dit wordt nog rendabeler uitgaande van een langere periode).

Werkwijze Modation

 

Gemiddelde tijd op de site;

  • Responsive Ontwerp;

  • Waarde van een tablet bezoeker ten opzichte van de waarde van een desktop bezoeker;

  • Waarde van een terugkerende bezoeker ten opzichte van de waarde van een nieuwe bezoeker;

  • Implementatie Google Analytics;

  • Gebruik van direct response zoekfunctie met bewaarfunctionaliteit;

  • 404 pagina met zoekfunctie en Google Analytics;

  • Percentage bezoek op 404 pagina’s;

  • Optimalisatie website voor de Nederlandstalige doelgroep uit België;

  • Subdomeinen of payment solution partijen worden genoemd onder verkeersbronnen;

  • Implementatie Google Analytics e-commerce script;

  • Implementatie doelmeting en doelwaarde;

  • Implementatie doelmeting e-commerce transactie;

  • Volledigheid meting van transacties in e-commerce;

  • Implementatie meting zoekopdrachten op website;

  • Actiegerichtheid van de teksten;

  • Gebruik van koppen en subkoppen;

  • Begrijpelijkheid en duidelijkheid van titels, subtitels en teksten;

  • Gebruik van bullet points, opsommingslijsten, witruimtes en/of gepaste afbeeldingen om teksten te onderbreken;

  • Gebruik van verliestaal;

  • Mate waarin onnodige content voorkomt;

  • Gebruik van broodkruimelnavigatie;

  • Structurele inzet van gesegmenteerde AB testen;

  • Inzet van personalisatie;

  • Gebruik van beoordelingsfunctionaliteit voor de organisatie.

  • Topnavigatie;

  • Broodkruimelnavigatie;

  • Filterfunctionaliteit;

  • Sorteerfunctionaliteit;

  • Direct response zoekfunctie met recente zoekopdrachtenfunctionaliteit;

  • Keuzehulp; Product mouse over functionaliteit;

  • Product bewaren functionaliteit;

  • Andere alternatievenfunctionaliteit;

  • Niet gevonden wat je zocht e-mail notificatiefunctionaliteit;

  • Nieuwe producten per e-mail notificatiefunctionaliteit;

  • Inzet van prijs- en voorraad e-mail notificatiefunctionaliteit.

  • Vermelding van Unique Selling Ponits;

  • Gebruik van schaarste in voorraadstatus;

  • Vermelding levertijd met urgentie, betaalmethoden, verzendkosten en keurmerken;

  • Kwaliteit en hoeveelheid productafbeeldingen met zoomfunctie;

  • Gebruik van-voor prijzen;

  • Gebruik van Staffelprijzen;

  • Beoordelingsfunctionaliteit;

  • Sociaal delen functionaliteit;

  • Bewaar/markeer als favoriet functionaliteit;

  • Laatst bekeken functionaliteit;

  • Anderen bekeken/kochten ook functionaliteit;

  • Gebruik van radiobuttons in plaats van dropdownselectie in formulieren.

  • Betalingsmogelijkheden;

  • Cross en upsell;

  • Weergave producten in winkelmand;

  • One page checkout met gast en one click buy functionaliteit;

  • Duidelijkheid proces zonder afleiding;

  • Spaarprogramma;

  • Gebruik van beveiligde browserverbinding;

  • Beleefdheid formulieren met duidelijke toelichting per stap;

  • Automatisch opslaan ingevulde gegevens;

  • Inzet van achtergelaten winkelmand e-mail retargeting.

  • Sociaal delen functionaliteit;

  • Feedback functionaliteit;

  • Gepersonaliseerde cross- en upsell.

    • Is de rek uit je website?

    • Tegenvallende resultaten van je online campagnes?

    • Geen vakkennis of simpelweg te weinig tijd?

    Vraag nu een kosteloze Google Analytics analyse aan.

    Vraag nu een kosteloze Google Analytics analyse aan

    Neem contact op

    Ben je benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Of wil je een vraag stellen? Laat het ons weten!

    We nemen binnen een dag contact met je op!

    Naam

    Email

    Onderwerp

    Bericht

    Conversie optimalisatie

    Met conversie-optimalisatie verhoog je het rendement van de website.

    Google Adwords en Analytics Cursussen

    Modation genomineerd tot Beste opleider van Nederland 2013.

    Full service online marketing

    De tijdsinvesteringen en budgetten zetten we doorlopend in waar de beste kansen liggen.

    Kennisoverdracht

    We optimaliseren voor je en dragen ook onze kennis over aan jou.

    Prestatiegarantie

    Bij het overnemen van bestaande activiteiten garanderen we een prestatieverbetering van minimaal 10%.

    Tevredenheidsgarantie

    We durven te garanderen dat je tevreden bent!