Online Marketing Blog

HomeOnline Marketing Blog

Adwords Outstream videoadvertenties

Outstream videoadvertentie Google AdWords introduceert een nieuwe videoadvertentiemogelijkheid om meer mensen te bereiken buiten YouTube. Outstream advertenties zijn videoadvertenties met een zichtbaar bereik voorbij YouTube. Net zoals de Bumper video ads en de TrueView in-stream ads worden outstream videoadvertenties getoond op sites en apps van Google-videopartners. De outstream-advertenties zijn alleen geschikt voor mobiele apparaten en

Facebook maakt het A/B testen van advertenties eenvoudiger

Facebook biedt nu een eenvoudige oplossing voor het A/B testen van advertenties.   Facebook A/B testen Adverteerders kunnen sinds een aantal maanden Facebook advertentie-indelingen, creatieve elementen, call to actions en andere elementen A/B testen.Tegenwoordig is het A/B testen voor adverteerders makkelijker en toegankelijker geworden, zowel het opzetten van een A/B test als de

Nieuw: Google zoekers retargeten in YouTube, Annotaties, Aanbevelingen en Accountprestatiescore

Binnenkort Google Adwords updates:Google zoekers retargeten in YouTube; Annotaties; Extra aanbevelingen; en Accountprestatiescore.In dit bericht zijn de updates onder elkaar gezet met de benodigde informatie. Youtube AdWords adverteerders kunnen binnenkort YouTube-kijkers bereiken die eerder naar gerelateerde producten en services hebben gezocht.Bijvoorbeeld iemand zoekt naar de "beste draadloze hoofdtelefoon" in Google. Vervolgens

Verandering in de attributiemodellen van Google AdWords

Nieuwe mogelijkheden om inzicht in de waarde van je kanalen te krijgen met de attributiemodellen van AdWords  In de wandelgangen van Google gaat volgens SearchEngineLand rond dat ze ergens dit jaar gaan stoppen met het ondersteunen van het 'Laatste klik'-attributiemodel. Hierdoor dienen adverteerders voor één van de andere attributiemodellen te kiezen.In

5 ROI-boosting tips voor conversie gedreven AdWords advertenties

  Hoe kun je er nou voor zorgen dat je AdWords advertentie de gewenste resultaten oplevert? Hier zijn een paar essentiële tips die gegarandeerd jouw ROI (return on investment) verhogen volgens The Next Web.  1. Schrijf een voordelen-gerichte kopDe kop is het beginpunt voor alle advertenties. In het algemeen blijkt dat mensen

Gigantische groei in mobiele CPC’s voor zoek in 2017

Mobiele kosten per klik zijn van jaar tot jaar met 25 procent gestegen, volgens het Marin Software´s Q4 2017 rapport.Betaalde zoekopdracht uitgaven zijn met ruim 10 procent gestegen vanaf eind 2016 tot en met eind 2017 in het klantenbestand van Marin Software. De groei in kosten per klik verdubbelde dat

Google stopt met de recensie-extensies in AdWords

 Google stopt vanaf februari met het weergeven van recensie-extensies in advertenties. Door deze extensies konden organisaties recensies van derden tonen onder advertenties.Voor velen is deze stap van Google niet verrassend. De recensie-extensie, uitgerold in 2013, was namelijk erg moeilijk te implementeren. De reden hiervoor was dat vele recensie bronnen niet

Google Ad Grants beleidswijzigingen

 Google is veranderingen aan het doorvoeren in Ad Grants; het AdWords programma dat non-profit organisaties steunt met gratis advertentiebudget tot een bedrag van $10,000 per maand. Meer dan 35.000 non-profit organisaties maken gebruik van Google Grants. De bodlimiet van $2 kan worden verhoogd als organisaties de ‘Conversies maximaliseren’ biedstrategie gebruiken.De grootste

AdWords adverteerders kunnen nu telefoonnummers en adressen gebruiken voor Google Klantenmatch (Customer match)

 Google heeft extra mogelijkheden toegevoegd waarmee ‘known’ customers (klanten waarvan je informatie/gegevens hebt) kunnen worden bereikt. Sinds deze maand kunnen adverteerders telefoonnummers en huisadressen uploaden in Google Klantenmatch: een onderdeel van Google AdWords. In AdWords kunnen deze gegevens dan gebruikt worden voor remarketing.Klantenmatch, beschikbaar sinds 2015, stelt marketeers in staat

Krijg meer inzichten over AdWords concurrenten

 De enige manier om data over concurrenten van AdWords te krijgen is via het rapport ‘inzicht in de veiling’. In dit rapport is het lastig om veranderingen waar te nemen en om te filteren. Daarbij kun je geen data vergelijken met je eigen prestaties. Daarom heeft Brainlabs een script gemaakt