Online Marketing Blog

HomeOnline Marketing Blog

Google Ads begrijpt nog beter de intentie van zoekwoorden

De exacte zoekwoordtargeting van Google betekende eerder dat de zoekterm exact matchde met de zoekopdracht van de gebruiker. De afgelopen jaren heeft Google de eigenschappen van exacte zoekwoorden al uitgebreid door ook ‘sterk gelijkende varianten’ te koppelen aan ‘exacte zoekwoorden’.  Uitbreiding exacte targettingNu breidt Google de exacte targeting opnieuw uit door

Drie nieuwe mogelijkheden voor Google Ads

1. Dynamische zoekadvertenties draaien op basis van bestemmingspagina’sDynamische zoekadvertenties (DSA, Dynamic Search Ads) zijn in staat om zelf advertenties te vormen op basis van de gehele content van een website. Nu bestaat ook de mogelijkheid om een DSA te laten draaien op bestemmingspagina’s die al zijn opgenomen in de standaard

Dit is hoe je de derde kop van Google Ads gebruikt

Vanaf eind augustus kunnen tekstadvertenties in Google Ads drie koppen en twee beschrijvingen bevatten. Daarnaast heeft Google het maximale aantal tekens van de beschrijving uitgebreid van 80 naar 90 tekens.Google is nog onduidelijk over de weergave van de derde kop en de tweede beschrijving: de derde kop en de

Google breidt rapportage voor winkelbezoeken en lokale conversies uit

 Google is begonnen met het uitrollen van rapportages voor winkelbezoeken van individuele winkellocaties in Google Ads. De rapporten zijn eind juli beschikbaar voor adverteerders die gebruik maken van locatie-extensies.Adverteerders kunnen onder andere persoonlijke bezoeken aan hun fysieke winkels inzien.Andere soorten offline conversies die worden uitgerold zijn:Telefoontjes: klikken op

Google Marketing Live 2018: De laatste Google innovaties

 Deze week onthult Google de laatste innovaties op het gebied van Google Ads, Analytics en Platforms tijdens de Google Marketing Live 2018 in San Jose. En wij zijn erbij! Lees hier over de zojuist onthulde innovaties.Google richt zich bij de nieuwe innovaties op drie pijlers om knelpunten op te lossen:

Resultaten onderzoek naar het gebruik van Google Ads door adverteerders

 Google Ads kent vele functies op het gebied van targeting, biedingen, advertentie-extensies etc. Google is continue bezig met het updaten en uitbreiden van de functionaliteiten binnen Google Ads. Welke functies worden door Google Ads adverteerders in Nederland ingezet? Naast het inzetten van functies is het up-to date houden en optimaliseren

Google AdWords introduceert nieuwe functies voor fysieke winkel

Nieuwe functies zijn geïntroduceerd voor lokale adverteerders met fysieke winkels om de verkoop van winkels te stimuleren.De nieuwe functies en opties hebben betrekking opuitbreiding van de locatie-extensie; lokale winkelcatalogus advertenties; ontdek de prijzen van andere retailers; productprijs benchmark.  Uitbreiding van de locatie-extensie gericht op winkels Met de functie locatie-extensie voor partners

Google Optimize in de nieuwe Adwords interface

 Google introduceert de koppeling van Google Optimize, de visuele editor voor landingspagina's, met de nieuwe Adwords interface.Optimize biedt adverteerders een gemakkelijke manier om veranderingen op landingspagina's te testen die zijn gekoppeld aan de Adwords advertenties. Met Google Optimize kunnen adverteerders verschillende versies van dezelfde landingspagina maken, die zijn geoptimaliseerd om

Responsieve Adwords zoekadvertenties met drie koppen

Responsieve zoekadvertentie Adwords introduceert binnenkort responsieve zoekadvertenties (responsive search ads) waarbij drie koppen worden weergeven. De nieuwe responsieve zoekadvertenties bestaan nu als bèta in Adwords en zijn slechts voor enkele adverteerders beschikbaar.Zie hier het toevoegen van een responsieve zoekadvertentie op advertentiegroepniveau:Bij de nieuwe responsieve zoekadvertentie stel je een aantal koppen op