Online Marketing Blog

HomeOnline Marketing Blog

Google Marketing Live 2018: De laatste Google innovaties

 Deze week onthult Google de laatste innovaties op het gebied van Google Ads, Analytics en Platforms tijdens de Google Marketing Live 2018 in San Jose. En wij zijn erbij! Lees hier over de zojuist onthulde innovaties.Google richt zich bij de nieuwe innovaties op drie pijlers om knelpunten op te lossen:

Resultaten onderzoek naar het gebruik van Google Ads door adverteerders

 Google Ads kent vele functies op het gebied van targeting, biedingen, advertentie-extensies etc. Google is continue bezig met het updaten en uitbreiden van de functionaliteiten binnen Google Ads. Welke functies worden door Google Ads adverteerders in Nederland ingezet? Naast het inzetten van functies is het up-to date houden en optimaliseren

Google AdWords introduceert nieuwe functies voor fysieke winkel

Nieuwe functies zijn geïntroduceerd voor lokale adverteerders met fysieke winkels om de verkoop van winkels te stimuleren.De nieuwe functies en opties hebben betrekking opuitbreiding van de locatie-extensie; lokale winkelcatalogus advertenties; ontdek de prijzen van andere retailers; productprijs benchmark.  Uitbreiding van de locatie-extensie gericht op winkels Met de functie locatie-extensie voor partners

Google Optimize in de nieuwe Adwords interface

 Google introduceert de koppeling van Google Optimize, de visuele editor voor landingspagina's, met de nieuwe Adwords interface.Optimize biedt adverteerders een gemakkelijke manier om veranderingen op landingspagina's te testen die zijn gekoppeld aan de Adwords advertenties. Met Google Optimize kunnen adverteerders verschillende versies van dezelfde landingspagina maken, die zijn geoptimaliseerd om

Responsieve Adwords zoekadvertenties met drie koppen

Responsieve zoekadvertentie Adwords introduceert binnenkort responsieve zoekadvertenties (responsive search ads) waarbij drie koppen worden weergeven. De nieuwe responsieve zoekadvertenties bestaan nu als bèta in Adwords en zijn slechts voor enkele adverteerders beschikbaar.Zie hier het toevoegen van een responsieve zoekadvertentie op advertentiegroepniveau:Bij de nieuwe responsieve zoekadvertentie stel je een aantal koppen op

Adwords Outstream videoadvertenties

Outstream videoadvertentie Google AdWords introduceert een nieuwe videoadvertentiemogelijkheid om meer mensen te bereiken buiten YouTube. Outstream advertenties zijn videoadvertenties met een zichtbaar bereik voorbij YouTube. Net zoals de Bumper video ads en de TrueView in-stream ads worden outstream videoadvertenties getoond op sites en apps van Google-videopartners. De outstream-advertenties zijn alleen geschikt voor mobiele apparaten en

Facebook maakt het A/B testen van advertenties eenvoudiger

Facebook biedt nu een eenvoudige oplossing voor het A/B testen van advertenties.   Facebook A/B testen Adverteerders kunnen sinds een aantal maanden Facebook advertentie-indelingen, creatieve elementen, call to actions en andere elementen A/B testen.Tegenwoordig is het A/B testen voor adverteerders makkelijker en toegankelijker geworden, zowel het opzetten van een A/B test als de

Nieuw: Google zoekers retargeten in YouTube, Annotaties, Aanbevelingen en Accountprestatiescore

Binnenkort Google Adwords updates:Google zoekers retargeten in YouTube; Annotaties; Extra aanbevelingen; en Accountprestatiescore.In dit bericht zijn de updates onder elkaar gezet met de benodigde informatie. Youtube AdWords adverteerders kunnen binnenkort YouTube-kijkers bereiken die eerder naar gerelateerde producten en services hebben gezocht.Bijvoorbeeld iemand zoekt naar de "beste draadloze hoofdtelefoon" in Google. Vervolgens

Verandering in de attributiemodellen van Google AdWords

Nieuwe mogelijkheden om inzicht in de waarde van je kanalen te krijgen met de attributiemodellen van AdWords  In de wandelgangen van Google gaat volgens SearchEngineLand rond dat ze ergens dit jaar gaan stoppen met het ondersteunen van het 'Laatste klik'-attributiemodel. Hierdoor dienen adverteerders voor één van de andere attributiemodellen te kiezen.In

5 ROI-boosting tips voor conversie gedreven AdWords advertenties

  Hoe kun je er nou voor zorgen dat je AdWords advertentie de gewenste resultaten oplevert? Hier zijn een paar essentiële tips die gegarandeerd jouw ROI (return on investment) verhogen volgens The Next Web.  1. Schrijf een voordelen-gerichte kopDe kop is het beginpunt voor alle advertenties. In het algemeen blijkt dat mensen