Online Marketing Blog

HomeOnline Marketing Blog

Zo verbeter je de kwaliteitsscore in AdWords

Via Google AdWords kun je heel wat nieuwsgierige bezoekers naar je website leiden. Maar dit lukt alleen als de advertentie een goede positie in de zoekresultaten krijgt. Een hoge kwaliteitsscore kan daarbij helpen. Hoe belangrijk is de kwaliteitsscore bij Google AdWords? Bij Google gebeurt niets willekeurig. Elke AdWords advertentie wordt namelijk geanalyseerd

De Modation Objectconfiguratie voor Google Analytics uitgelegd

Dit artikel gaat dieper in op de betekenis en instellingen van de diverse objecten uit de Modation objectconfiguratie zoals beschreven in het artikel ‘Overweldigd door de analyse-opties van Google Analytics?We gaan in dit artikel gedetailleerder in op alle objecten uit de Modation objectconfiguratie. Wat meet je nu precies en waarom

Meer winst? Zorg voor concrete doelen in Google Analytics!

Raadpleeg Google Analytics-rapporten met een bepaalde doelstelling in gedachten en je zult zien dat je meer winst kunt behalen.Tijdens online marketingtrainingen vragen we regelmatig wat men wil bereiken met Google Analytics. Meestal krijgen we als antwoord: ‘Ik wil kunnen zien waar bezoekers binnenkomen of afhaken’ of ‘Ik wil de prestaties

Je bent afhankelijker van Google dan je denkt

Mogelijk ben je voor twee derde van je omzet afhankelijk van Google! Naast Google zijn er echter nog een hoop kanalen die je kunt inzetten; hiermee spreid je je kansen en ben je niet van 1 kanaal afhankelijk. Via welke kanalen komen bezoekers op je site? Bij een gemiddelde website komt een

Het achtste wereldwonder in online marketing

Al door Einstein benoemd als het achtste wereldwonder: Het rente-op-rente effect! Een succesvolle strategie in de online marketing is het verhogen van je omzet door het doorlopend A/B testen in campagnes en op je website. Hierbij komt het rente-op-rente effect in beeld. Dit effect is voornamelijk bekend vanuit de financiële wereld.

Met terugwerkende kracht doelen zien in Google Analytics

Verhoog je winst uit online campagnes door meer inzicht! Doelen vergeten in te stellen? Regelmatig komen we Google Analytics accounts tegen waarbij belangrijke doelpagina’s niet als doel zijn ingesteld. Het rendement van de lopende advertentiecampagnes is daardoor niet goed inzichtelijk. Wat levert het mij op? We bespreken een mogelijkheid om zonder ingestelde Google Analytics

Haal het maximale uit je affiliatecampagne

Hoe haal je als adverteerder meer transacties uit je affiliatecampagne? Hierbij een aantal tips. Als je als adverteerder affiliates zo goed mogelijk faciliteert, zullen de juiste affliates sneller en gerichter de affiliatecampagne uitzetten. Dit resulteert in een stijging van het aantal transacties. Om te beginnen is een goed converterende website van belang, betreed

Meer dan 150.000 euro online omzet? Stop dan niet met A/B testen!

Wanneer is conversie-optimalisatie rendabel? Bij een jaarlijkse omzet tot ongeveer 150.000 euro via de website of wanneer meer dan 2.000 euro op maandbasis wordt geadverteerd, is conversie-optimalisatie van belang. Bij omzetten boven de 150.000 euro is het aan te bevelen continu conversie-optimalisatie in te zetten. De tijd en andere investeringen die je

Verrijk je Google Analytics rapportages: Download deze Google Tag Manager container

Google Analytics configuratie in Google Tag manager Vervang je verouderde en/of incomplete Tag manager container of Analytics script door de volgende Tag manager container. Relevant voor vrijwel elke site!Wat zijn de voordelen? Met deze container kun je eenvoudig Google (Universal) Analytics verrijken met de volgende extra functies:E-mailadressen; Alle aanklikbare e-mailadressen op je website

Mis niet langer de juiste informatie in je Google Analytics account

Een groot deel van de Google Analytics accounts die we onder ogen krijgen zijn niet correct geïmplementeerd! Behaal meer winst met de juiste informatie en beperk je verlies op slecht lopende (delen van) campagnes. We zien regelmatig bij nieuwe opdrachtgevers en bij trainingen de volgende Quick Wins in Analytics: Google Analytics