Online Marketing Blog

HomeOnline Marketing Blog

Gigantische groei in mobiele CPC’s voor zoek in 2017

Mobiele kosten per klik zijn van jaar tot jaar met 25 procent gestegen, volgens het Marin Software´s Q4 2017 rapport.Betaalde zoekopdracht uitgaven zijn met ruim 10 procent gestegen vanaf eind 2016 tot en met eind 2017 in het klantenbestand van Marin Software. De groei in kosten per klik verdubbelde dat

Google stopt met de recensie-extensies in AdWords

 Google stopt vanaf februari met het weergeven van recensie-extensies in advertenties. Door deze extensies konden organisaties recensies van derden tonen onder advertenties.Voor velen is deze stap van Google niet verrassend. De recensie-extensie, uitgerold in 2013, was namelijk erg moeilijk te implementeren. De reden hiervoor was dat vele recensie bronnen niet

Google Ad Grants beleidswijzigingen

 Google is veranderingen aan het doorvoeren in Ad Grants; het AdWords programma dat non-profit organisaties steunt met gratis advertentiebudget tot een bedrag van $10,000 per maand. Meer dan 35.000 non-profit organisaties maken gebruik van Google Grants. De bodlimiet van $2 kan worden verhoogd als organisaties de ‘Conversies maximaliseren’ biedstrategie gebruiken.De grootste

AdWords adverteerders kunnen nu telefoonnummers en adressen gebruiken voor Google Klantenmatch (Customer match)

 Google heeft extra mogelijkheden toegevoegd waarmee ‘known’ customers (klanten waarvan je informatie/gegevens hebt) kunnen worden bereikt. Sinds deze maand kunnen adverteerders telefoonnummers en huisadressen uploaden in Google Klantenmatch: een onderdeel van Google AdWords. In AdWords kunnen deze gegevens dan gebruikt worden voor remarketing.Klantenmatch, beschikbaar sinds 2015, stelt marketeers in staat

Krijg meer inzichten over AdWords concurrenten

 De enige manier om data over concurrenten van AdWords te krijgen is via het rapport ‘inzicht in de veiling’. In dit rapport is het lastig om veranderingen waar te nemen en om te filteren. Daarbij kun je geen data vergelijken met je eigen prestaties. Daarom heeft Brainlabs een script gemaakt

De nieuwe AdWords innovaties

Inleiding Consumenten zijn nieuwsgieriger, veeleisender en ongeduldiger dan ooit. Mede daardoor is AdWords aangepast om de mobile-first consumenten sneller en makkelijker te bereiken. In deze blog zullen de nieuwste beschikbare functies aan bod komen. De promotie-extensies, advertentievarianten, aangepaste intentiedoelgroepen en nieuwe mogelijkheden kunnen je onder andere helpen met het promoten van

Zo verbeter je de kwaliteitsscore in AdWords

Via Google AdWords kun je heel wat nieuwsgierige bezoekers naar je website leiden. Maar dit lukt alleen als de advertentie een goede positie in de zoekresultaten krijgt. Een hoge kwaliteitsscore kan daarbij helpen. Hoe belangrijk is de kwaliteitsscore bij Google AdWords? Bij Google gebeurt niets willekeurig. Elke AdWords advertentie wordt namelijk geanalyseerd

De Modation Objectconfiguratie voor Google Analytics uitgelegd

Dit artikel gaat dieper in op de betekenis en instellingen van de diverse objecten uit de Modation objectconfiguratie zoals beschreven in het artikel ‘Overweldigd door de analyse-opties van Google Analytics?We gaan in dit artikel gedetailleerder in op alle objecten uit de Modation objectconfiguratie. Wat meet je nu precies en waarom

Meer winst? Zorg voor concrete doelen in Google Analytics!

Raadpleeg Google Analytics-rapporten met een bepaalde doelstelling in gedachten en je zult zien dat je meer winst kunt behalen.Tijdens online marketingtrainingen vragen we regelmatig wat men wil bereiken met Google Analytics. Meestal krijgen we als antwoord: ‘Ik wil kunnen zien waar bezoekers binnenkomen of afhaken’ of ‘Ik wil de prestaties

Je bent afhankelijker van Google dan je denkt

Mogelijk ben je voor twee derde van je omzet afhankelijk van Google! Naast Google zijn er echter nog een hoop kanalen die je kunt inzetten; hiermee spreid je je kansen en ben je niet van 1 kanaal afhankelijk. Via welke kanalen komen bezoekers op je site? Bij een gemiddelde website komt een