Activeer Google Analytics signalen (Google Signals) • Modation Full Service Online Marketing bureau Nijmegen

Ontdek waarom je vandaag nog Google Signalen moet activeren.

Door het activeren van Google Analytics signalen kun je meer rendement behalen. Google Signals is overigens alleen van toepassing op Google gebruikers die ‘Advertenties personaliseren’ hebben ingeschakeld. Google deelt met Google Signalen meer informatie met name over gebruikers die meerdere apparaten gebruiken in hun oriëntatieproces. Je kunt dan zien hoe bijvoorbeeld gebruikers producten bekijken op je site vanaf een smartphone en later terugkomen met een laptop om contact op te nemen.
Met Google Signals kun je beter ook het rendement zien en optimaliseren van je campagnes (nu zou een terugkerende bezoeker met een ander apparaat als directe bezoeker worden gezien).

Zodra je Google Signalen hebt geactiveerd worden conversies via verschillende apparaten geëxporteerd naar gekoppelde Google Ads-accounts. Tenminste als je Analytics-property ten minste 10.000 conversies per maand (e-commercetransacties of behaalde doelen) rapporteert. Je kunt het aantal conversies altijd verhogen door bezoekers die langer dan twee minuten op de site blijven te meten.

Rapportage Verschillende apparaten

Wanneer je de rapportage Rapporten > Doelgroep > Verschillende apparaten wilt inzien is het ook van belang om Google Signalen te activeren. De rapportage bestaat uit Apparaatoverlap, Apparaatpaden, Kanalen en Acquisitie-apparaat.

Bij Apparaatoverlap zie je duidelijk in een grafiek de gebruikers per apparaatcategorie. Je ziet dan de gebruikers die alleen Desktop of Alleen Mobiel gebruiken en ook de overlap.

Bij Acquistie-apparaat zie je per apparaatcategorie (Desktop / Mobiel) de inkomsten van het oorspronkelijke apparaat en de inkomsten van andere apparaten.

Hoe activeer ik Google Signalen?

Wanneer jou Analytics Account in aanmerking komt dan zie je een duidelijke melding in beeld. Het is dan eenvoudig om de stappen voor activatie te doorlopen. Activeer Google Signalen direct door in Google Analytics te gaan naar Rapporten > Doelgroep > Verschillende apparaten.

Google Analytics winkelbezoeken

Ook Google Analytics winkelbezoeken maakt deel uit van Google Signalen.
Met winkelbezoeken in Google Analytics kun je zien hoe bezoeken aan je website van invloed zijn op bezoeken aan je fysieke locatie. Natuurlijk voor winkels en ook voor hotels, restaurant of andere locaties! Je krijgt inzicht welke kanalen (betaald en organisch) en advertentiecampagnes de meeste bezoeken aan je locaties opleveren.

Conclusie

Het is eigenlijk een must om Google Signalen te activeren omdat je anders minder informatie tot je beschikking hebt voor gerichte campagne-optimalisatie.

Heb je ondersteuning nodig bij campagne-optimalisatie met Google Signalen? Neem dan gerust contact op.